Servicii Neurologie

În cadrul secției Neurologie oferim următoarele servicii:

• consultație inițială
  • consultație de control
  • referat medical comisie
  • fișă medicală auto
  • interpretare analize
  • interpretare imagistică – IRM, RX, CT
  • evaluare boala Alzheimer / demență senilă
  • evaluare AVC (ADL, IADL, BARTHEL)

Consultul neurologic

La baza consultului de specialitate stau 3 principii:

1. analiza
    2. examinare
    3. evaluare

Pentru determinarea anumitor afecțiuni ale sistemului nervos central, periferic și autonom, cum ar fi epilepsia, cefaleea, demența, delirul.

Analiza

Analiza presupune culegerea informațiilor de la pacient, prin detalierea anumitor simptome cum ar fi: durerile de cap, amețeala, amorțeala sau furnicăturile, problemele de mișcare, problemele de vedere, problemele de memorie sau problemele legate de somn.

Cu ajutorul acestor date, se poate stabili si localiza leziunea neurologică.

Examinare

Examinarea include diverse probe: de pareză, de sensibilitate (tactilă superficială și profundă, termică si dureroasă), de coordonare, examenul limbajului și al memoriei, statusul mental și reflexele, cu ajutorul cărora se poate implementa un plan de diagnostic și o terapie corespunzătoare afecțiunii prezente.

Evaluare
    Boala Parkinson

Pentru diagnosticarea bolii, examenele uzuale paraclinice nu pun în evidență modificările caracteristice bolii, dar sunt obligatorii pentru a pune un diagnostic inițial. Diagnosticul este confirmat de prezența simptomelor specifice: lipsa expresiei faciale, tulburări de mers, clipit rar, reflexe posturale alterate.

Boala Alzheimer

Evaluarea istoricului medical al pacientului este esentiala in diagnosticare. Evaluarea cognitiva si evaluarea starii nutritionale fac parte din investigatiile necesare. In urma acestor evaluari se stabilesc restul investigatiilor de laborator si imagistice pentru a identifica gradul de boală si al bolilor asociate.

Secția de Neurologie