Servicii Endocrinologie

În cadrul secției de Endocrinologie oferim următoarele servicii:

• Consult endocrinologic pentru afecțiuni tiroidiene (noduli tiroidieni, hipotiroidie, hipertiroidie), tulburări menstruale, infertilitate, osteoporoză, obezitate.
  • Ecografie tiroidiană
  • Ecografie mamară
  • Consiliere dietă pacienți supraponderali sau obezi

Serviciu contra-cost!

Serviciile din această arie sunt contra cost, întrucat Alpha Clinic nu are contract cu CAS Călărați pentru această specialitate.

Ce este endocrinologia?

Bolile endocrine sunt printre cele mai întâlnite afecțiuni, în toată lumea, glandele endocrine controlând funcțiile mai multor organe din corp. Endocrinologia se ocupă cu studiul acestor glande și a hormonilor produși direct în sânge care, nefiind eliminați în afara organismului, pot avea efecte puternice asupra stării de sănătate. Scopul acestei ramuri a medicinei este de a identifica bolile provocate de hormoni și de a le trata.

Necesitatea controalelor regulate

Controalele regulate sunt obligatorii atunci când pacientul este suspect de o afecțiune endocrină. Cele mai multe boli se pot diagnostica în fază subclinică, prevenind astfel eventualele complicații. Pacientul nu trebuie să se gândească că dacă nu îl doare ceva, înseamnă că este sanatos. În ultima perioadă, nodulii tiroidieni au o frecvență tot mai mare în rândul românilor, asta și din cauza lipsei de iod. Acestia sunt de obicei benigni, dar există cazuri, nu puține, în care sunt maligni. Depistarea din timp a acestora poate însemna un tratament eficient.

Ecografie tiroidiană

Ecografia glandei tiroide este metoda imagistică de prima intenție în explorarea glandei tiroide și este considerată cea mai sensibilă metodă de investigare a glandei tiroide.

Ecografia mamară

Ecografia mamară este metoda de elecție pentru depistarea leziunilor în sânii cu structura predominent fibro-glandulară, fiind metoda de primă intenție pentru diagnosticare.

Simptome și semne cum ar fi durerea, umflăturile, o înroșire a zonei, uneori chiar scurgeri de lichid la nivelul mamelonului, impun o ecografie. În plus, este indicată pentru examinarea implanturilor mamare, ca o variantă complementară mamografiei în cazul unui sân dens, pentru a urmări modificări de chist sau nodul.

Ecografie abdominală

Metoda imagistică larg folosită în practica medicală, contribuind alături de anamneză, examenul clinic și analize țintite la stabilirea diagnosticului de către medic.

Ecografie testiculară

Cancerul testicular este o boală care apare atunci când la nivelul testiculului se formează celule anormale în mod necontrolat. Testiculele sunt două organe genitale masculine, care produc și stochează spermă. Cancerul testicular apare cel mai frecvent la rasa albă – foarte rar la africani – la bărbații de 20-34 ani.